Terveisiä parisuhdelomalta Långvikin kylpylähotellista!

Istuimme sup-lautojen päällä merellä katsellen toisiamme ilta-auringon paistaessa kasvoihimme. Pidimme toisiamme kädestä kiinni. Siinä hetkessä tajusimme, että tämä taisi olla ensimmäinen kerta, kun olimme näin rennolla lomalla kaksin. Meillähän ei milloinkaan ollut sitä ns. normaalia treffailuaikaa, vaan hyppäsimme suoraan perhe-elämään, joten tällasia lomia ei ole paljoa tullut vietettyä. Rakastamme lapsiamme, nautimme suunnattomasti lomailla heidän kanssaan, mutta vuorokauden loma kaksin tuntui myös äärettömän hyvältä.långvik kylpylähotelliEi kiirettä, ei aikatauluja, vain me kaksi ja täydellinen paikka parisuhdelomalle. Täydellinen paikka, sitä todellakin Långvik Kylpylähotelli oli. Pitkiä kävelyjä yhdessä ja pystyimme pitämään toisiamme kädestä kiinni, koska ketään ei tarvinnut työntää vaunuissa, kantaa sylissä tai pitää kädestä kiinni. Oli vain me kaksi, yksityisranta, saunallinen sviitti, mielettömän hyvää ruokaa, kylpylässä loikoilua, suppailua ja pitkiä kävelyjä yhdessä. Tämä loma oli aivan täydellinen, vaikka kestoltaan olikin vain vuorokauden mittainen. Oikeastaan pienten lasten vanhemmille vuorokausi tuntui erittäin sopivalta ajalta, koska sitten alkoikin jo iskeä pieni koti-ikävä. långvik kylpylähotelliLångvikissä on otettu kokonaisvaltainen hyvinvointi huomioon ja kaikille löytyy jotain. Siellä oli aktiviteettilistalla kaikkea Golfista elokuvateatteriin. Meidän ensisijainen tarkoitus reissulla oli rentoutua ja viettää aikaa kaksin, joten emme täyttäneet päiviämme kokeilemalla kaikkia aktiviteetteja (seuraavalla reissulla sitten ;)). Perjantaina kävimme pitkällä rauhallisella kävelyllä hotellin kauniissa ympäristössä luonnonhelmassa. Illemmalla lähdimme kahdestaan suppailemaan ja koko rannalla tai merellä ei lisäksemme ollut muita, joten saimme todellakin nauttia rauhasta, rentoudesta ja toisistamme ilman hälyä. Suppailun jälkeen istuimme vain sup-lautojen päällä ja annoimme aaltojen kuljettaa meitä. Tuo hetki oli täynnä rakkautta, romantiikkaa ja rentoutumista. långvik kylpylähotelliAika kului niin siivillä sup-lautojen päällä, että yhtäkkiä huomasimme illallispöytävarauksemme olevan aivan kohta. Palautimme laudat ja palasimme sviittiimme. Kävimme suihkussa ja laittauduimme illallista varten. Illallispaikka oli hotellin alakerrassa, joten matka ei onneksi ollut pitkä. Ruoka oli niin loistavaa, että Dom jopa totesi ruoan olleen parasta, mitä Suomessa on saanut. Söimme kolmen ruokalajin illallisen, jonka jälkeen vatsamme olivat niin täynnä, että päätimme ottaa myös loppuillan rennosti hotellihuoneesta nauttien. Kävimme omassa poreammeessamme sekä saunassa, mistä oli merinäköala. Myöhemmin illalla söimme hedelmiä ja raakasuklaata sängyllä maaten. Olipa meille tuotu huoneeseen oma Shampanjakin, mutta jätimme pullon korkkaamatta. Suuret kiitokset näistä suussa sulavista herkuista Långvikille! Olimme illalla sopineet, että ennen seitsemää ei saa herättää toista. Kumpikin taisimme tietää, ketä varten tämä sääntö tehtiin, heh. Kyllä vain, minä heräsin tuttuun tapaan kello viisi täysin pirteänä ja odottelin, että kello tulisi seitsemän. En tarkalleen tiedä mitä kuuden aikaan on tapahtunut, mutta olin nukahtanut uudelleen (minulle ei todellakaan yleensä käy näin) ja heräsimme Domin kanssa yhdessä vasta kahdeksan aikaan. Nukuimme siis paremmin kuin hyvin hotellin lakanoissa. Menimme aamupalallekin vasta yhdeksän jälkeen, kun yleensä syömme aamupalan viimeistään kuuden aikaan. Olimme jo päässeet edellisenä iltana maistamaan Långvikin ruokia, joten odotuksemme olivat korkealla aamupalan suhteen ja täysin syystä. Aamupala oli aivan tajuttoman hyvä. Aamupalalla pystyit valitsemaan itsellesi myös kevyempiä ja terveellisempiä vaihtoehtoja. Tuoreiden hedelmien määrä oli aivan mieletön, siitä iso plussa! Toki ihan kunnon herkkujakin tuli syötyä aamupalalla enemmän kuin tarpeeksi, eihän letuille, croisanteille ja leivoksille voi sanoa ei. Aamupalan jälkeen menimme hyvästelemään huoneemme ja suuntasimme kohti kylpylää. Rentouduimme poreammeissa sekä kylpylän terassilla auringon alla maaten. Tuntui kuin olisimme olleet lomalla jo vähintään viikon, koska olo oli yksinkertaisesti niin rentoutunut. Långvik on täydellinen valinta niin aktiviiseen-, rentoutumis-, kuin parisuhdelomaankin. Långvik sijaitsee vain puolen tunnin päässä Helsingistä, joten sieltä pääsee myös helposti piipahtamaan Helsingissä. “HISTORIAN HAVINAA

Kirkkonummen Tanskarlaan vuonna 1976 valmistunut rakennus tunnettiin Kansallis-Osake-Pankin koulutuskeskuksena viime vuosituhannen loppuun saakka. Noista ajoista muistuttavat KOP:n veikeät oravat ovenkahvoissamme. KOP:n entisen pääjohtajan Jaakko Lassilan vieraanvaraisuudesta nautti näissä samoissa tiloissa presidentti Urho Kaleva Kekkonen. Vuosisata aiemmin Tanskarlan tiedetään olleen myös J.V. Snellmannin pidetty kesänviettopaikka. Nykyisin Långvikin kokous- ja kylpylähotelli tarjoaa upean tapahtumapaikan sekä ainutlaatuisia hengähdyshetkiä arkeen. Nauti vieraanvaraisuudestamme kuten Kekkonen aikoinaan.”Ps. Pakko vielä erikseen hehkuttaa hotellin henkilökuntaa. Minulla ei ole minkään hotellin henkilökunnasta sanakaan negatiivista sanottavaa, vaan kokemukseni henkilökunnasta hotelleissa on aina ollut positiivinen. Siitä huolimatta tämän hotellin henkilökunta oli jotain poikkeuksellisen ystävällistä. Kaikki hymyilivät aina ja olivat niin sydämellisiä.

1 Comment
  • Karita
    Posted at 20:52h, 05 June Reply

Ihana postaus, teidän reissunne kuulosti oikein ihanalta. Tuo saunakuva varsinkin on ihanan tunnelmallinen. Muutenkin ihania kuvia teidän reissusta.